marathonjohanna.blogg.se

Är en helt vanlig Johanna som i januari kommer att börja min stora resa mot målet ! Jag kommer med coaching av Susanne Dalsätt och Daniel Roxvret att komma i så bra form att jag i juli kommer att springa 4,2mil!. Japp ni hörde rätt! Ett marathon.. jag! Häng med på min resa!

Dagens mat och motion

Publicerad 2013-08-14 21:32:45 i Allmänt,

Frukost : keso med fruktsallad och nötter

Mellanmål : yoghurt med fikon

Lunch tonfisksallad med broccoli

Mellanmål ost morot oliv och fikon

Middag räksallad med blomkål, morot, sparris och en underbar chili och basilika vinerette med röda linser. Ljuvlig sallad!

Motion
Friskis pass kul!!

Kommentarer

Postat av: Chatrine

Publicerad 2013-08-14 22:31:55

Ett litet tips, när du äter sallad två gånger om dagen (eller annars också), låt några av grönsakerna vara varma eller i alla fall ljumna så håller du dig mätt längre och får mer "matkänsla". Tex kunde sparrisen och morötterna varit varma. Använder man dessutom romansallad och ruccola så behåller den spänsten även om den blir lite ljummen.

Lycka till med viktmålet :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela