marathonjohanna.blogg.se

Är en helt vanlig Johanna som i januari kommer att börja min stora resa mot målet ! Jag kommer med coaching av Susanne Dalsätt och Daniel Roxvret att komma i så bra form att jag i juli kommer att springa 4,2mil!. Japp ni hörde rätt! Ett marathon.. jag! Häng med på min resa!

Min stora utmaning 2013!!

Publicerad 2013-01-06 21:07:18 i

Allt började på löparskolan där jag träffade Susanne dalsätt http://www.ironmanmamman.se/
Jag kände att jag var lite fast jag motionerande ganska regelbundet men just då var det svårt med kosten. Behövde en rejäl spark i baken för bli av med mina kilo och hitta ett upplägg till mitt Gbg -varv som jag anmält mig till.

Susanne säger till mig under en löptur att du borde kanske vara med i min utmaning . Ja visst säger jag utan att ens veta vad det handlar om. Men ni som har träffat Susanne vet vilken energi och inspiration hon utstrålar! Hon säger till mig att hon mailar mig info om vad det handlar om.

Och det handlade om att med hennes coachning vara i sådan form att under juli/ aug 2013 kunna springa 4,2 mil!!!

Först tänkte jag skit också! Där rök den chansen..4,2mil fixar jag aldrig plus bli av med massor med kg. Jag hade ju anmält mig till Gbg varvet 2,1mil och det var ju en utmaning bara det! 4,2 mil är ju galet långt !

Pratade med sambon och han peppade mig och sa du fixar det! Det sitter mkt i skallen .. Och ju mer jag tänkte på det ju mer kändes det kanske inte omöjligt. Och med Susanne bakom mig kan det bara inte få fel!!

Nu har ni fått lite bakgrund. Jag har som längst sprungit 15km och det gick sakta sakta sakta jag tycker att milen är jobbig...där är jag nu. Plus att jag vill bli av med 10-15 kilo.

I dag var första mötet med Susanne och de andra som ska göra denna utmaning!

Jag är laddad och nervös! Välkomna att hänga på min resa!
Nu kör jag !!!

Kommentarer

Postat av: Tove

Publicerad 2013-01-06 21:48:49

Go girl!!! En sådan vilja och självdisciplin är imponerande och inspirerande! Jag står och hejar i augusti..!

KRAM

Postat av: Sara

Publicerad 2013-01-14 20:56:23

Grymt Johanna, jag är djupt imponerad av din disciplin, jag som knappt tar mig i springskorna! Hejar på dig, det här kommer du fixa galant!
Lycka till och ha kul på vägen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela